Saturday 27 October 2012

First post in 3 months 三ヶ月振りの更新です!

I'm so sorry for not posting anything on my blog for over 3 months... I didn't write anything at all since 13th of July. I've just checked that my last post was on 12th of July..

三ヶ月以上、記事をアップしていませんでした。ごめんなさい。7月13日以来ですね。最後の記事は7月12日となっています。

I've immersed myself in sewing intensively - I've been spending  almost all day everyday cooped up in a room now changed into my atelier. Aside from sewing, I recently discovered a new passion: making kanzashi. And for these two reasons I decided to reform the content of my Etsy shop. The shop is called Jagatara Art handmade batik clothes and ornaments.

この間私はずっと、洋裁に集中していました。毎日のほとんどの時間を洋裁に費やしていたものですから、うちの家の一室は完全にアトリエと化してしまいました。さらに私は最近、新しい興味の対象を見つけました。それは、かんざし作りです。そんなわけで私はEtsyのショップの中身を作り変えることにしました。名前も、"Jagatara Art handmade batik clothes "に変更しました。

The reason for the change was that I wanted to sell the items that I make by myself. I wanted to have some sort of control over what I sell. And the only thing I could achieve that is by making the items by myself. I could decide the colors, shape, quality, etc. Although not all the stuff I sell is made by me. The shawls and scarfs are still made by my partner workshop in Java. They also provide me with batik cotton that I use to make handmade clothes and kanzashi.

そのわけは、私は自分の手作りのものを販売したかったからです。自分で工夫できるものです。そして何よりも、それが私が作ったものであること。私は、色や、形や、品質を、自分で決めることが出来ます。ショールやスカーフは確かにジャワの私の友達が作ったものですけれども、彼らは品質の高い綿のバティックもくれたので、それを使って手作りの服やかんざしを作ってみることにしました。

This is the cover of my Etsy shop and my Facebook fanpage now. I made the chrysanthemum on the photo. It was probably the first successful kanzashi I'd made :) It was made from hand-stamped batik and decorated with chirimen cover button. I was very proud that the chrysanthemum attracted a customer's attention who immediately wanted it so much.

これはEtsyとFacebookのファンページの扉です。菊のかんざしは私が作りました。多分うまくいった最初の作品なのですが、すぐにお客様の興味を引いて売切れてしまったので、とてもうれしかったです。


Anyway, I'd like to write more but my eyes are very tired although this is the first in 3 months that I've had some time to write and post in my blog. I wanted to post more about the process of learning I went through - sewing and making kanzashi. But I will do it when I have more time because I'm still busy perfecting my techniques in both. In the meantime, please check my shop and my facebook fanpage. Thank you!! ^^

もっといろいろご紹介したいのですが何しろ三ヶ月振りの更新なので目が疲れちゃいました。これから洋裁やかんざし作りについていろいろ書こうかなと思ったのですが、まだ勉強中ですのでもう少し後にします。それではEtsyとFacebookのファンページを今後ともよろしく!

No comments:

Post a Comment